pondělí 11. července 2016

Letní zamyšlení

Když se člověk rozplácne na lehátko a pluje si po bazénu, moc hezky se mu přemýšlí. K absolutní spokojenosti chybí už jen nějaké dobré čtivo. Loňské léto jsem si zkusila vzít do bazénu časopis… Byl to opravdu hloupý nápad.


Pevnost

Dnes mi dělá společnost alespoň těch pár mraků na obloze. Jako správný Game of thrones fanatik jsem spatřila zlovlka (mohl by to být i Smrtonoš), který se v zápětí proměnil v draka. Co to asi znamená?? Celkově mě fantastika provází životem a vůbec se jí nejde zbavit. Ne že bych to měla v plánu. Ale ť si chci přečíst cokoliv, nakonec stejně skončím u kouzelníků, draků, mimozemšťanů a dalších potvor (tím pádem ve svém životě ve všem spatřuji kouzlo a všechno je pro mě osud). Výjimkou nebyla ani má první letní knížka – Podvrženec. Příběh o dvou světech – jeden kouzelný, druhý technický – co se stane když se střetnou?

A co že má osvícená hlava v bazénu vyplodila?


1)      Nebuď líná a piš

Jsem nehorázně líný člověk. Většinu dne prospím a jsem dokonce tak líná, že se často neodhodlám k věcem co mě baví. Často nejsem schopná číst a už vůbec ne psát. Nepíšu moc dlouho, nebo aspoň ne nějak pravidelně. V minulosti to byly hlavně slohovky do školy, které sice většinou dopadly moc dobře a často jsem se i poplácala po rameni, jak jsem šikovná. Ale vždycky mi hrozně dlouho trvá k něčemu se odhodlat. Ráda si čtu motivační články, ale ta motivace nikdy nevydrží tak dlouho, abych něco napsala. Nebo si v hlavě připravuju články, ale nemám u sebe nic na psaní a když se k něčemu konečně odhodlám, nenacházím ta správná slova. Dneska mám ale nějaký produktivní den. Vstala jsem brzo (to už je sám o sobě velký úspěch) a během dne jsem napsala článek k traileru, recenzi na knihu a tento článek. A ještě jsem stihla, jistě velmi mistrně, konverzovat s rodinou. O prázdninách bych chtěla psát více recenzí a taky nějaké úvahy. No jsem zvědavá, jak dlouho mi ta energie vydrží.

2)      Čtu, čteš, čteme
Jako jistě každý, mám nehorázné čtenářské resty. Někdo si nakupuje oblečení a někdo knihy. Oblečení mi sice v šatníku docela chybí, ale knihy jsou pro mě prostě důležitější. A tak se mi hromadí novinky (které už teď zase moc novinky nejsou) i klasika. Nejvíce knih bude přece jenom z fantastiky, jak taky jinak. Dále bych si chtěla dočíst své školní resty – česká literatura 19. století. A nějaké starší zahraniční autory. Myslím, že si mi někde doma válí Dostojevskij, Exupéry a kdo ví kdo ještě. Na to, že jsou prázdniny v plném proudu a já zatím stihla dvě kratší knihy, tak nevím nevím.

3)      Vyrob si sám

Tento bod úzce souvisí s bodem číslo dvě. Jelikož navštěvuji knihkupectví a hlavně antikvariáty dost často, i hromady knížek pomalu rostou. A moje jedna malá polička je docela bída. Nejdřív jsem tento problém vyřešila vytvořením „knihovničky“ na skříni. Když i tak knih přibývalo, přidala jsem ještě knihovnické odvětví na stůl, kde jsem si pomohla knižníma zarážkama. A jelikož skříní ani stolů nemám nazbyt, rozhodla jsem se pro něco jiného. A to pro knihovnu z palet. Šetřím si na ni svůj prostůrek nad postelí. Už nějakou dobu okukuju fotky na internetu a moc se mi to líbí. Palety už mám připraveny, teď už stačí jenom zapojit moje nešikovný český ručičky a dát to dohromady. Ještě přemýšlím, jestli nechat na přírodno, nebo natřít barvou? Jakou verzi byste si vybrali vy? Máte nějaké zkušenosti s výrobou paletové knihovničky?


http://www.domovabydleni.cz/nabytek-z-palet-pro-vase-bydleni/
A tímto můj seznam končí. Přece jenom, tolik času na přemýšlení jsem zase neměla. Docela rychle se mi přehřála hlava, tak jsem ji musela potopit pod vodu a s přemýšlením byl konec.

Žádné komentáře:

Okomentovat