pátek 1. dubna 2016

DIVOCÍ a ZLÍ

http://fanzine.topzine.cz/


Říkal mi komandér Horak, že nejsem dvakrát 
sympatický člověk.
Má pravdu - nejsem člověk.

A jsem na to pyšný
                                    - Patejl


Tímto se nám představuje hlavní postava této šílené jízdy. Ač se nejedná o člověka, tuhle postavu si zamilujete, i přes to, že velmi ráda chodí přes mrtvoly. Doslova. Autor knihy rozhodně nehledí na čtenářovi city a nemilosrdně nám připravuje krvavý a napínavý příběh, plný dějových zvratů.

Vypravěč Patejl pochází z 24. století, kde bojoval proti mimozemšťanům. Nešťastnou náhodou se i se svými společníky (Elvira, Hnusák - Stonožka) dostává do 21. století. Ještě nešťastnější náhodou se ve společnosti neodbytné reportérky, dostane až do století osmého. 

Může to znít neskutečně, ale Patejl a jeho společníci jsou "ti hodní". Jen jejich metody se každému nemusí zdát, ehm, úplně vhodné. 

U knihy se mi líbil, její rychlý spád, kdy akci střídala akce. Trocha zklidnění přicházela v podobě dialogů. V těchto částech jsme se také dozvěděli fungování budoucího světa, i Patejlova přístroje, Šlupky. Líbila se mi i hra s jazykem, kdy autor sám upozorňoval na neobvyklou mluvu, kterou občas používal. Kniha není rozdělena na kapitoly, až na první tři části, kde jsou představení hlavní hrdinové. Text je rozdělen na krátké úseky, které podporují spád a akci.
Zatím mám za sebou pouze první ze čtyř knih série Divocí a Zlí. Tím pádem ani sama nevím, jak série skončí. Konec první knihy je velmi otevřený. Ale už teď je jasné, že pokračování opět nebude žádná procházka růžovým sadem. 

Určitě doporučuji si knihu přečíst. Musím se přiznat, že jsem do této doby četla hlavně fantasy a sci-fi od zahraničních autorů. Ani by mě nenapadlo, že se na českém trhu skrývají takové skvosty.
Tak směle do druhého dílu! Věřím, že se nezastavím jen u této série, ale budu pokračovate ještě úspěšnější sérií - Noční klub.

Žádné komentáře:

Okomentovat